fredag 25. juli 2014

Sommerferie i nord!! Beste sommer siden 1972 , påstås det!
I alle fall er den en helt fantastisk opplevelse - kjøre, sykle, bade og sykle hjem igjen til huset, til hytta, til hotellet og jamen ble det ikke rorbuferie, også! Men fisketur for å ta seien,- å nei- dessverre!
En liten og god historie, som jeg likte i alle fall...:
Min kjære og jeg hadde nydt midnattsolens ferd over havet og skulle, godt over midnatt, vende oss på hjemveien.
"Men se der - en ørn rett der nede på stranda,- ved den store steinen!" Mannen min famlet i blinde bak førersetet etter kameraet, som vi visste lå i bag`n....ååå- hvorfor alltid der, da- når vi trenger den nå :(
Før han fikk fram fotoapparatet,  sier jeg litt lavere, litt mer flau og henvendt til han der på venstre side i bilen..."Det er ei dame!" Hva?? "Det er ei dame som sitter der - ikke en øøørn!"
Jeg tittet forsiktig ut av vinduet igjen- det er jo sånt man gjør, sjølom man har sagt noe dumt....
Oiiiii!
Der ser jeg to digre vinger som strekker seg opp mot bilen og det er ikkkke ei dame, som brer om seg sine vinger- det er en øøøørn! Stor og vakker er denne flotte skapningen - jeg var lamslått og gjett om mannen min var litt oppgitt.
Ikke så rart at denne flotte, store skapningen ble lei seg og fløy av sted...den var da ikke ei menneskedame:)
( Heldigvis opplevde vi to digre, staselige og stolte ørner som satt majestetisk på hver sin digre stein ved veikanten da vi dagen etter atter nøt turkisgrønne fjorder som lå der så speilblanke i sola... i Lofoten!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar