mandag 13. juli 2015

Sommer 2015 ☀️☀️☀️

Da er jeg svett, hytta er vasket og  ryddet, peisen er fikset og det luktet som jernbanen ett eller annet sted i England. Ved er satt pyntelig opp- bare å sette en fyrstikk borti😃 Plukket blomsterbuketter og satt inn - dvs blåbærlyng med flotte blåbær på og jeg tar meg en kaffekopp med fløte.
Titter ut gjennom viduet...det høljer ned og langt der ute har jeg favorittsynet mitt,- Bastøfergene som møtes. Litt vanskelig å se just idag,- tåken ligger lavt over Oslofjorden☀️
Vi venter på nye "Airbnb"- gjester! Denne gangen kommer de fra Irland og det er familien på 5 som storgleder seg! De har forventninger til ei enkel, snart 50 år gammel hytte oppi skauen og med vakker utsikt til Oslofjorden. Fredelig og godt med utedusj og utedo. Jaja,- veldig fint å oppleve så positive mennesker!
Som de fleste av våre foregående Airbnb- gjester nyter de denne enkle standard. Noen ganger blir vi overrasket - veldig overrasket! Hva de setter pris på😂 Hva de godtar! Hyggelige mennesker fra Florida eller LA, Finland likesågodt som Belgia - alle er like positiv☀️(Nåjaa...stiletthæler og tynne italiske kjoler trives ikke her...)
Spesielt vil jeg nevne en familie fra San Fransisco, som hadde 5 dager med regn i mai. De vandret på glatte stier til sjøen, besøkte sjarmerende Drøbak og satt foran peisen med en bok...storkoste seg og vi var takknemlige!
Ferien har vært avslappende, opplevelsesrik, god tid med familie og venner, kun oss to innimellom, sol og vind, regn og hagl...akkurat slik en norsk sommer skal være når når en beveger seg rundt omkring. Må innrømme at uka i nord var alt vi kunne drømme om, sjølom vi gikk glipp av spekkhoggerfesten i havnebassenget i Andenes...
Hyttedager med ongan, den ene mer oppfinnsom og effektiv enn den andre, masse latter og god mat, pfeiring av dager,  ho spreke mor mi kommer gjerne i sola☀️ Turer på sjøen med nybåten til Ragnhild og Tom☀️
Vi har tilogmed hatt god tid hjemme i Älgå...ikke hver uke det, slik herr og fru normalt lever og veldig trivelig med besøk på går'n☀️
Om en times tid er det første jobbedag etter sommeren! Gleder meg nå- ikke fullt så positiv i går,  kjente jeg, men sånn er det etter en ferie. En ferie som vi i år fikk tidlig. Det var ikke dumt! Tenker av og til at mye av sommern er over, når vi er ferdig meg feriedagene, men så er det midt i juli☀️

Det skal bli hyggelig å se igjen gode kolleger og samtidig spennende med ferievikarene- alltid positive og dyktige! Gleder meg litt ekstra til dem jeg jobber helt konkret med- de eldre som gir hverdagen min enda litt bedre. Håper de har savnet meg, - jeg har savnet dem!
Sent i kveld kommer jeg til bæssmorhuset og en hyggelig sommerprat over et lite rødvinsglass.

Så ønsker jeg hver og en en fortsatt fin og god sommer. Ta vare på dere!
Klemmer fra Hilde, som gleder seg❤️



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar